Jumaat, 28 Julai 2023

PERCUTIAN MEWAH BERSAMA SHAKLEE






Shaklee memberi 3 jenis insentif kepada para pengedarnya yang layak iaitu Cash Bonus, Bonus Kereta dan Convention Trip.

Hari ni Kakzaf nak fokus kepada Convention Trip yang disediakan oleh Shaklee kepada Pengedarnya yang layak. Shaklee mengiktiraf Para Pemimpin yang telah menunjukkan contoh kepimpinan dalam membina perniagaan Shaklee secara konsisten dan berkembang. Setiap tahun, Shaklee manganjurkan bukan satu tetapi DUA Lawatan Insentif – Antarabangsa dan Serantau untuk memberikan inspirasi dan motivasi kepada para Pemimpin Perniagaan untuk mencapai sesuatu yang melebihi jangkauan keperluan Asas Pelan Pampasan Shaklee. Shaklee telah membawa lebih daripada 4800 Pengedar Bebas Shaklee (SID) ke 20 negara seluruh dunia, merasai keunikan budaya, meneroka bandar purba, merasai makanan lazat serta mencipta memori yang tidak dapat dilupakan untuk dikongsikan dengan orang di sekeliling mereka.



Setiap trip percutian yang Shaklee anjurkan adalah PERCUMA.  Sepenuhnya PERCUMA. Even duit poket untuk shopping pun Shaklee bagi tau. Terasa penat lelah kita dalam bisnes dihargai sangat dengan ganjaran sebegini. Trip MEWAH dan PERCUMA tentunya idaman semua orang kan.


Selain itu, Shaklee juga berikan lugage percuma kepada semua leader yang layak sertai Percutian bersama Shaklee ini. Kalau suami isteri layak join trip ni, dedua dapat lugage sorang satu. Best kan?




Shaklee juga memberikan layanan VVIP kepada semua yang join trip Shaklee ni. Contohnya semasa di airport mahupun ketika tiba di destinasi nanti, kita tak perlu fikir pun nak handle lugage ataupun risau lugage hilang ke, Shaklee sediakan lugage service dari airport hinggalah ke bilik hotel. 



Hotel penginapan buat semua pengedar yang layak juga bertaraf 5 bintang. Bukan hotel-hotel biasa. Semuanya eksklusif.



Setiap trip yang dianjurkan oleh Shaklee dirancang dengan teliti agar semua pengedar yang layak dapat melalui dan merasai keindahan dan keistimewaan sesuatu destinasi tersebut.

Contohnya ketika trip ke Jepun dahulu, semua qualifier diberi peluang untuk memakai kimono bagi menghayati gaya hidup dan budaya penduduk tempatan. Semua qualifier tentunya gembira dan teruja merasai pengalaman baru yang sangat berharga.





 Selain layanan istimewa, Shaklee juga sediakan surprise dan hadiah seperti doorgift eksklusif buat semua qualifier. Menggambarkan perasaan ketika dapat hadiah dan surprise daripada Shaklee pun dah buat kita teruja. Apatah lagi bagi yang menerimanya kan. Tentunya lebih bahagia. 

Bagi tahun 2024, Shaklee akan taja trip ke Jepun untuk International Trip dan Royal Carribean Cruise (Singapore - Penang - Phuket) bagi Regional Trip serta Trip Umrah. 
Jadi amat berbaloi untuk kita kerja keras capai target kita kerana ganjaran yang Shaklee janjikan sangat berbaloi untuk dinikmati. 

Kalau korang pun nak merasa join percutian Shaklee yang best ni, syarat pertama tentulah perlu jadi ahli Shaklee dahulu.

Jadi, meh klik sini untuk join.







Selasa, 25 Julai 2023

7 TIPS TRAVEL DENGAN LEBIH TENANG DAN GEMBIRA

Siapa suka travel? Mesti ramai yang suka travel kan?

Menurut tinjauan yang dibuat oleh Visa, daripada 10 orang rakyat Malaysia tidak sabar-sabar untuk melancong di dalam negara. Manakala yang selebihnya sedang merancang untuk melancong di luar negara.


Jadi kalini, Kakzaf nak kongsi 7 tips travel yang dapat membantu korang menikmati perjalanan yang lebih baik.


1. Rancang perjalanan anda

Sebelum travel, pastikan anda rancang perjalanan anda dengan teliti termasuklahh destinasi, kemudahan, pengangkutan dan aktiviti yang ingin dilakukan. Ini akan membantu melancarkan lagi perjalanan anda. Sediakan itinerary lengkap dan kongsikan kepada semua geng travel korang.

Contoh Itinerary

2. Cara packing baju untuk jimat ruang

Bila travel, mestilah banyak baju yang nak dibawa kan? Tapi susah nak bawak beg banyak-banyak kan?
Meh kakzaf share satu cara packing baju yang paling efektif.



sumber : Travel Noire

3. Insurans Perjalanan


Selalu pertimbangkan untuk memiliki insurans perjalanan yang meliputi kesihatan, kehilangan bagasi dan pembatalan perjalanan. ini boleh menjadikan korang lebih tenang jika terjadi perkara luar jangka.

4. Bawa Dokumen Penting

Dokumen penting seperti Kad Pengenalan, Pasport, Visa (jika diperlukan), tiket kapal terbang, resit tempahan hotel dan dokumen-dokumen lain hendaklah dibawa. Buat Checlist jika takot tertinggal. Simpan juga version digital yang telah discan di dalam hp sebagai back up.

Dokumen Penting


5. Sediakan Kudapan

Ketika travel ke luar negara khususnya, waktu makan korang mungkin berbeza dengan negara tersebut. Dengan kudapan akan dapat mengawal rasa lapar. selain itu, bagi yang travel besama anak kecil. kudapan ringan sangat membantu mengelakkan anak-anak tantrum ketika dalam perjalanan.



6. Minum Air Secukupnya

Air sangat penting supaya badan kita kekal hydrate. Kurang air dalam badan juga menyebabkan kita mudah jatuh sakit. Namun, bila banyak minum air buatkan kita kerap ke tandas. 
Penyelesaiannya, Kakzaf cadangkan ambil minuman isotonik tanpa gas dan gula untuk pastikan  badan kekal hidrasi. Bila minum banyak air pasti risau juga kan takut kerap ke tandas. Cara mudah minum air isotonik untuk pastikan badan cukup hidrasi masa travel.

Pilihan sihat boleh minum Performance Drink. Dalam bentuk serbuk mudah dibawa masa melancong. Cukup campur bersama air kosong. Badan cukup air, badan rasa bertenaga tak letih bila berjalan sana sini dan tak keringkan kulit. Best dan sedap juga! Satu keluarga boleh minum.

Ujian klinikal telah membuktikan rumusan eksklusif Performance Drink yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberi tenaga dan memelihara peredaran bendalir dalam badan. Berbanding minuman sukan yang lain, Performance Drink mempunyai lebih 67% oto glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan 3 jenis karbohidrat dengan segera.

7.  Bawa ubat dan suplemen

Ubatan penting sebagai langkah berjaga. Contoh boleh bawa ubat demam, sakit kepala, muntah atau mabuk, dan minyak angin.

Ada juga yang turut membawa suplemen. Ini bagi pengamal vitamin boleh bawa mana-mana yang sesuai. Contoh boleh bawa suplemen vitamin C, untuk imun, bersin dan selsema, ostenutrix (ada kalsium + magnesium untuk tulang, sakit badan, tidur lena), multivitamin vitalize untuk cukupkan nutrisi masa travel, herb lax supaya kita kekal lawas. 



Semoga tips-tips ini membantu korang untuk travel dengan smooth dan lancar. Last but not least, jangan lupa ambil banyak gambar untuk kenang-kenangan.

Jika nak dapatkan suplemen Shaklee untuk travel, boleh hubungi Kakzaf untuk tempahan.






Isnin, 17 Julai 2023

TIPS BISNES ONLINE




Dalam era digital kini, ramai yang mengambil peluang untuk memulakan bisnes secara online. 
Dari segi kos dan risko, bisnes online memerlukan kos yang minimal kerana tidak perlu kedai fizikal dan berisiko rendah kerana tidak perlu pegang stok yang banyak. Hanya perlu order mengikut permintaan pelanggan.

Hari ini, bisnes online juga lebih mudah dan berpotensi memberi keuntungan yang lumayan. Rugilah jika kita tidak menumpang arus perubahan ini  kerana hanya bermodalkan smartphone dan internet anda sudah boleh memulakan mana-mana bisnes secara online. 



Jika anda sedang ingin memulakan bisnes online, meh kakzaf nak konsikan 5 tips penting untuk mulakan bisnes online.

1. Personal Branding

Personal Branding adalah satu aktiviti pemasaran bertujuan untuk memperkenal dan membina jenama seseorang.

Bagi orang bisnes, personal branding sangat penting kerana :

  • Memberi kepercayaan terhadap bisnes
  • Membantu meningkatkan jualan dalam jangka masa panjang
  • Menarik minat orang yang ingin berbisnes dengan anda
  • Menarik minat orang untuk bekerja dengan anda
  • Membantu mengekalkan kesetiaan pelanggan terhadap bisnes

Jadi penting untuk kita bina identiti diri bagi membina kepercayaan pelanggan dengan kita dan seterusnya mendapatkan jualan.




2.    Kenal pasti sasaran

Sebelum memulakan bisnes, kaji dahulu sasaran pelanggan ataupun customer avatar bagi produk yang dipilih.
Contoh jika kita memilih bisnes suplemen, target kita mestilah golongan yang ingin meningkatkan kesihatan.
berapakah kelompok umurnya, jantina dan lain-lain lagi.

Dengan adanya kumpulan sasaran yang jelas, memudahkan kita memberi nilai yang golongan tersebut perlukan serta memudahkan kita menyelesaikan masalah yang mereka hadapi.




3.    Simpan database

Dalam bisnes online, database sangat penting. Database penting untuk kita mendapatkan repeated customer.
Menjaga pelanggan sedia ada adalah lebih mudah berbanding mendapatkan pelanggan baru.

Database juga penting untuk kita mengekalkan hubungan dengan pelanggan dari segi mendapatkan maklumbalas produk dan testimoni.

4. Medium

Bagi bisnes online adalah sangat penting untuk kita mengoptimumkan medium pemasaran kita.

Medium seperti Facebook, Instagram, Tiktok, blog, dan lain-lain lagi haruslah digunakan secara optimum dalam mengembangkan bisnes kita.

Kita juga haruslah sentiasa meningkatkan ilmu pengetahuan agar content dan teknik kita seiring dengan trend semasa.


5. Konsisten


Dalam bisnes online, konsisten adalah perkara paling utama. 
Konsisten dalam mempromosikan produk.
konsisten dalam membina branding.
Konsisten dalam memberi nilai kepad pelanggan.

Sebagai peniaga online, kita mestilah konsisten mengemaskini kedai online kita, facebook, instagram dan lain-lain mestilah sentiasa dikemaskini.
Jiha tiada produk ataupun promo terbaru, update sajaha tentang tips. Ini dapat memberi nilai baru kepada pengunjung.


Kehidupan bukanlah berkisar tentang kekalahan anda, tetapi berkisar tentang apa usaha anda untuk bangun semula


Ada bahagian yang tidak jelas?

Tinggalkan komen anda, nanti Kakzaf jawab.


Kakzaf sendiri sudah 10 tahun membuat bisnes online.

Jika ada yang berminat nak bersama-sama team kakzaf, ayuh kita bersama-sama.


Zaffeera Zahidan

0125606409 






Jumaat, 14 Julai 2023

KERJA DARI RUMAH

Bekerja dari rumah bukanlah perkara asing pada hari ini.

Semuanya bermula ketika dunia dilanda pandemik Covid-19 pada tahun 2020, rakyat tidak dibenarkan keluar rumah bagi menyekat penularan virus pada ketika itu. 

Sejak itu budaya bekerja dari rumah telah menjadi trend hari ini apabila pejabat moden dan kerja menjadi lebih digital, maka pilihan bekerja dari rumah menjadi lebih popular di kalangan pekerja di seluruh dunia. 

Menurut akhbar BH, sebanyak 81 peratus daripada 1,175 responden bagi tinjauan pendapat secara dalam talian dilakukan Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) mengakui selesa bekerja dari rumah. 

Tinjauan berkenaan turut mendapati 50 peratus daripada keseluruhan responden memilih untuk bekerja beberapa hari di pejabat serta rumah, jika diberi pilihan.

Selain itu, sebanyak 25 peratus memilih untuk terus bekerja dari rumah dan hanya 19 peratus tidak bersetuju dengan cadangan untuk kekal dengan kaedah berkenaan.

Walaupun ramai yang memilih untuk bekerja dari rumah, namun membuat peralihan secara tiba-tiba untuk bekerja di rumah tanpa persiapan agak menakutkan, bahkan mengganggu. Jika anda bersedia untuk menyediakan pejabat di rumah tidak lama lagi dan menjadi pekerja jarak jauh, maka penting untuk anda bermula dengan betul.



Di atas kertas, kelebihan bekerja dari rumah boleh kedengaran bagaikan mimpi. Anda tidak perlu berulang-alik lagi, boleh bekerja sambil memakai baju tidur dan makan tengah hari di mana-mana yang anda suka. Walau bagaimanapun, orang lama bekerja dari rumah tahu bahawa realiti bekerja dari rumah tidaklah sesantai atau seseronok yang dijangkakan. Agak sukar untuk mencari rentak kerja di rumah sama seperti ketika berada di pejabat. 

Fokus kita mudah terganggu dek tangisan anak dan kerja rumah yang tak pernah selesai.

Selain itu, perasaan untuk berehat ketika berada di rumah pasti mengganggu fokus untuk kekal bekerja di rumah.

Walau bagaimanapun, dengan tabiat yang betul, kita boleh memastikan bahawa kita lebih  cemerlang apabila bekerja dari rumah dengan mengasingkan kehidupan kita di rumah.


1. Sediakan jadual dan disiplin

Apabila bekerja dari rumah, cabaran terbesar adalah apabila kita gagal membahagikan masa di antara kerja rumah dan bisnes. Fokus kita mudah terganggu. Jadi sebaiknya kita mempunyai jadual bekerja yang betul untuk menyelesaikan tugasan rumah tangga dan hal bisnes. 

Rancang to-do-list setiap hari dan anggaran masa yang sesuai untuk task tersebut diselesaikan.



2. Sediakan Ruang Bekerja yang Selesa


Ruang kerja yang selesa memainkan peranan penting untuk menaikkan semangat bekerja kita. Jika kita bekerja secara santai di atas katil, memang boleh hanyut ke alam mimpi. Jadi, penting untuk ada ruang kerja sebenar untuk kita lebih fokus dan menaikkan mood bekerja.





3. Pilih Kerja atau Bisnes Online yang Sesuai

Ada yang suri rumah atau dah bekerja pun sekarang ini tetap juga buat bisnes untuk menambah sedikit sebanyak pendapatan. Di sinilah penting untuk memilih bisnes yang sesuai, risiko rendah dan tak perlu keluar duit modal banyak. Betul tak?

Contoh Bisnes Online yang sesuai dan praktikal untuk dilakukan dari rumah ialah Bisnes Shaklee.

Kenapa Bisnes Shaklee sesuai dibuat dari rumah?


1. Modal yang rendah

Modal serendah rm35 sahaja (nilai yuran keahlian Shaklee), anda pula tak perlu membeli minimum order quantity (MOQ). Modal kita hanyalah kegigihan, pengorbanan dan mungkin sedikit modal untuk penggunaan internet (gajet dan talian internet).
Manakala banyak kelas-kelas kebanyakannya percuma sahaja disediakan samada daripada Shaklee mahupun oleh upline kita.
Kalau yang mana nak ada stok sendiri pun boleh buat, ini terpulang kepada modal masing-masing. Kami upline tak pernah memaksa atau menetapkan.


2. Online

Sebagai SID Shaklee, kita hanya perlu order stock mengikut permintaan pelanggan secara online di laman web Shaklee tanpa perlu bersusah payah untuk uruskan postage. Shaklee uruskan semua. Kita klik-klik je kat web tu. mudah sangat kan?

Sebab tu boleh buat dari rumah. Santai-santai je layan customer sambil tidurkan anak.


3. Permintaan tinggi di Malaysia

Korang tau tak, ada survey dibuat mendapati  Vitamin Shaklee ni mendapat permintaan tertinggi di Malaysia berbbanding jenama lain.

Jadi tak perlu risau nak cari customer. Permintaan pasti sentiasa ada.


Suplemen pilhan rakyat Malaysia bagi tahun 2021



Jadi, dah ada keputusan nak buat apa untuk bekerja dari rumah?

Jika Shaklee pilihan hati, jom join team kakzaf untuk kita berjaya bersama.


klik sini untuk join





Jangan segan silu untuk whatsap untuk sebarang keterangan lanjut ye

Zaffeera 0125606409