Sabtu, 14 Mac 2015

OSTEOMATRIX PENTING UNTUK WANITA

Assalamualaikum..

Semangat berkobar-kobar sebab baru balik dari dengar Health and Wellness Talk Shaklee.
Untung buat Shaklee ni sebab macam ni lah..
Kita dapat sokongan bukan sahaja daripada upline, sideline, downline malah dari company juga. Bersusah-payah Nutrionist Shaklee ni tavel seluruh Malaysia tau untuk sebar ilmu tentang vitamin Shaklee ni dan semestinya kelas tersebut percuma. Tinggal kita ni nak ppergi ke tak je..

Banyak benda yang saya nak kongsi dengan anda semua tentang Kesihatan Wanita hasil daripada talk semalam.

Dalam banyak-banyak tu, Osteomatrix terpilih hari ni.. Bagi saya, setiap perempuan wajib ambil Osteomatrix ni kerana ianya sangat penting bagi mengelakkan osteoporosis apabila usia kian meningkat.

Perbandingan anatara lelaki dan perempuan menunjukkan 80% daripada orang yang mengalami Osteoporosis adalah WANITA. Haaa....jaga-jaga Cik Salmah....

KENAPA WANITA WAJIB DAPAT KALISUM SECUKUPNYA?



1. KERANA WANITA DATANG HAID SETIAP BULAN

Kalsium amat penting untuk membina sel darah merah yang baru. Jika anda tidak membekalkan kalsium yang cukup kepada tubuh badan anda, badan anda akan menyerap kalsium daripada tulang anda untuk membina sel darah merah yang baru. Lama-kelamaan keadaan ini akan menyebakan osteoporosis.

2. KERANA WANITA HAMIL

Apabila hamil, perkembangan bayi dalam kandungan akan memerlukan banyak kalsium. Jika anda tidak membekalkan kalsium yang cukup kepada badan anda untuk tumbesaran bayi dalam kandungan, proses ini akan menyerap kalsium daripada tulang dan gigi ibu. Kesan jangka pendek, ibu akan mengalami lenguh-lenguh anggota badan dan kejang kaki. Manakala kesan jangka panjang pula akan menyebabkan ibu mengalami osteoporosis dam kesihatan gigi turut merosot.

3. KERANA WANITA MENYUSUKAN ANAK

Proses penyusuan juga memerlukan kalsium yang banyak daripada ibu untuk menghasilkan susu. Kekurangan kalsium bukan sahaja akan menyebabkan ibu sakit-sakit badan kerana tulang semakin rapuh akibat kekurangan kalsium sejak mengandung, malah menyebabkan penghasilan susu semakin berkurangan.
Akibatnya bayi anda tidak akan dapat menyusu secara eksklusif akibat ibu kekeringan susu. 


Kesimpulannya, semua yang bergelar wanita perlu membekalkan kalsium yang cukup kepada badan iaitu 1000mg sehari. 
Anda perlu bijak memilih kalsium yang terbaik untuk anda.

Bagi saya, sudah tentu Shaklee menjadi pilihan hati kerna saya yakin dan percaya yang kalsium Shaklee telah mendapat R&D yang terbaik sebelum dihasilkan dan setiap biji ostematrix yang dihasilkan dipantau bagi memastikan kualitinya sentiasa berkesan dan selamat.


Till then, selamat membuat pilihan. Jika anda juga memilih Shaklee, anda boleh membeli daripada saya dengan menghubungi saya di alamat emel : zaffeerazahidan@gmail.com
Atau


0125606409
Zaffeeera
SID YANG KOMITED UNTUK MEMBANTU ANDA

Tq for reading.. XOXO